Tosya - Reisverslag uit Tosya, Turkije van Tony Wijchen - WaarBenJij.nu Tosya - Reisverslag uit Tosya, Turkije van Tony Wijchen - WaarBenJij.nu

Tosya

Door: Tony

Blijf op de hoogte en volg Tony

25 Augustus 2018 | Turkije, Tosya

Vanmorgen was het al behoorlijk warm en bewolkt, en het voelde klammig aan. Rob voelde zich niet fit. Tot onze verbazing verliep de route, Istanboel uit, vrij vlot. We hadden de route gepland over een van de bruggen over de Bosporus, de verbinding tussen Europa en Azië. Daarna duurde het nog minimaal 20km voordat we aan de buitengrenzenkwamen van deze stad. Echt......een enorme stad met een geweldige sky line. Er wordt echt veel gebouwd hier.
De afstand naar de Georgische grens is ongeveer 1200km. Dus hebben we ervoor gekozen om de autobaan te nemen. D-wegen is hier niet echt een optie vanwege het heuvelachtige landschap. De autobaan hier ziet er geweldig uit, maar saai natuurlijk. De uitzichten waren wel mooi.
Het bewolkte weer verdween langzaam en smiddags werd het op een geven moment 37grd. Rob kreeg het steeds moeilijker. Het laatste restaurantje had ook een kolonie vliegen in beheer. Zowel op het terrasje als op de wc.....zo fijn.
Op een gegeven moment was het tijd voor een hotelletje. Dat vonden we in hartje Tosya. Dit voor E10 pp met ontbijt. We werden allervriendelijkst ontvangen. Rob ging meteen plat. Wij opzoek naar die goudgele rakker, masr die was er niet. Moslim dorpje. Daar tegenover was er wel thee in overvloed op bijna elke hoek van de straat, dus ook tegenover ons hotel. Toen we er gingen zitten. Tafeltje en stoeltjes uit het jaar nul op een scheve stoep, werden we meteen aangesproken door een oude man die vroeger in Duitsland had gewerkt. Hij bestelde thee voor ons en we mochten niet betalen. Ook niet het volgende rondje. Leuke gesprekjes gehad en erg gezellig.
Dineren deden we naast het hotel. We bestelde maar wat, want de menukaart was voor ons onleesbaar. De bediening was super aardig. De mensen in Turkije zijn overigens steeds erg behulpzaam en aardig. Daarna hebben we nog wat rondgewandeld hier in het centrum. Zaterdagavond....Saturday Night Fever.....allemaal jongens die stoker doen met hun brommer en kleine motor. Oude mannen druk met thee drinken en hier en daar een groepje vrouwen. De Imam laat zich ook geregeld horen op zijn minaret.
Oké.....Morgen weer meer.

Slatina

08 September 2018

Pozarevac
Tony

Op 18 aug 2018 beginnen we aan een motortocht naar Georgië en Armenië. In grote lijnen verloopt de route via de volgende steden; Praag, Boedapest, Timisoara, Boekarest, Istanboel, Samsun, Batoemi, Tbilisi, Jerevan, Batoemi, Ankara, Istanboel en daarna is e.e.a. nog te bepalen.

Actief sinds 31 Mei 2018