Batumi - Reisverslag uit Batoemi, Georgië van Tony Wijchen - WaarBenJij.nu Batumi - Reisverslag uit Batoemi, Georgië van Tony Wijchen - WaarBenJij.nu

Batumi

Door: Tony

Blijf op de hoogte en volg Tony

27 Augustus 2018 | Georgië, Batoemi

Het diner van gister was echt heel goed, maar het ontbijt was weer iets van wat de boer niet kent. Ik heb me alleen bezig gehouden met wat sneetje brood en jam en smeerkaas, beide uit een kuipje.
Wat me trouwens hier opvalt is dat ik sinds deze vakantie net zoveel brood kan eten als ik wil. Thuis zou ik dan erg veel last krijgen van maagzuur. De meegenomen Rennies heb ik nog niet gebruikt.

De reis verliep voorspoedig over echt fantastische wegen in Turkije. Wat even vernoemd moet worden is dat zich hier niemand aan de snelheidslimieten houdt. 50km/u is gewoon 100km/u. Verder gewoon overal tussen door rijden, anders doen andere dat wel.
We hadden ons al ingesteld op een langzaam drama bij de grens. Inmiddels wat door de wol geverfd reden we alles en iedereen voorbij en prikte we onze motoren ergens tussen....vlakbij de douane natuurlijk. Daar kregen we contact met een beambte die interesse toonde in onze motoren en vrij snel raakte we aan de praat. Ineens mochten we verder doorrijden en kregen we voorrang bij de administratieve afhandeling. Bij de Georgische grens deden we hetzelfde en zette we ze pal voor de slagboom neer, ook dat werkt hier.
Het was trouwens erg warm en broeierig. Het krioelde er van mensen en mannetjes die druk waren met geld te verdienen. De groene kaart geldt hier niet en daarom moest er ook een voertuig verzekering worden afgesloten. Rob bewaakte de motoren en we regelde de verzekering. Inmiddels liep mij het water over de rug. Erg blij dat eea was geregeld en we konden doorrijden. In Turkije waren we overigens gewaarschuwd voor corrupte agenten. Bij het verzekeringskantoortje trouwens ook.

Op naar Batumi en een hotel zoeken en de verkeersregels respecteren, om maar geen agent te irriteren. In de stad moet je gewoon doorduwen anders kom je hier nergens en wordt je afgesneden. Het is hier een totale verkeerschaos. Na een poging bij het Sheraton Hotel.....veel te duur natuurlijk....$318, maar wel met gratis ontbijt.....gingen we zoeken via Booming.com. Meteen een hotel geregeld in hartje Batumi, wat is dat toch een gemak. Via Google Maps meteen de juiste route, want onze navi werkt hier niet. Onze motoren staan nu in de parkeergarage van dit complex.
Morgen gaan we de boel hier verkennen....lekker lanterfanten.

• 28 Augustus 2018 - 08:38

Steffen :

Hallo reizigers,

Daar hebben jullie al heel wat meegemaakt. Dus vandaag een rustdag. Komen jullie maar lekker bij van de reis. Veel plezier daar en hopelijk gaat het met Frans en Rob weer beter. Niet ziek worden.

Groetjes van Monique en Steffen