Batumi dag - Reisverslag uit Batoemi, Georgië van Tony Wijchen - WaarBenJij.nu Batumi dag - Reisverslag uit Batoemi, Georgië van Tony Wijchen - WaarBenJij.nu

Batumi dag

Door: Tony

Blijf op de hoogte en volg Tony

28 Augustus 2018 | Georgië, Batoemi

Vandaag lang uitgeslapen en een ontbijtje ergens gescoord. Het was al meteen snikheet en ook broeierig. Dus onze wandeling over de boulevard duurde net zolang als het vonden van een terras met schaduw aan de zee;-)))
De middag gevuld met terrasjes, een rondvaart op een boot en zwemmen in de Zwarte Zee. Op de noot kwamen we on contact met een gezin uit Dagestan. Zij waren op vakantie. De dochter studeerde en sprak Engels. Haar vader wat minder. Er werden over en weer allerlei vragen gesteld over de dingen van het leven. Het werd een gezellig gesprek met animositeit. Op een gegeven moment hadden we het over de manier van dansen binnen de diverse culturen in dit deel van de wereld. Plots kwam er ook een bepaald muziekje uit deze regio uit de speakers en stond Frans ineens te dansen met de dochter en zoon. De boottocht was voorbij en we namen lang afscheid. Het zwemwater is hier overigens 25grd en kraakhelder water.
We sloten de dag af met een diner. De eigenaar zat er ook en vroeg waar wij vandaan kwamen. Bleek het een geboren Duitser te zijn die hier al 20 kaar woonde. Afijn een handige zakenman. Hoe het kwam weet ik niet maar Rob en hij hadden al snel over banden en mogelijk heeft dit een vervolg.
We gaan slapen en morgen weer vroeg op.

Verslag uit: Georgië, Batoemi

Slatina

08 September 2018

Pozarevac
Tony

Op 18 aug 2018 beginnen we aan een motortocht naar Georgië en Armenië. In grote lijnen verloopt de route via de volgende steden; Praag, Boedapest, Timisoara, Boekarest, Istanboel, Samsun, Batoemi, Tbilisi, Jerevan, Batoemi, Ankara, Istanboel en daarna is e.e.a. nog te bepalen.

Actief sinds 31 Mei 2018