Tbilisi - Reisverslag uit Zestap’oni, Georgië van Tony Wijchen - WaarBenJij.nu Tbilisi - Reisverslag uit Zestap’oni, Georgië van Tony Wijchen - WaarBenJij.nu

Tbilisi

Door: Tony

Blijf op de hoogte en volg Tony

30 Augustus 2018 | Georgië, Zestap’oni

Vandaag alsnog het klooster.....Katskhi Column......bezocht. Via een andere weg lukte het wel. Het is een beroemd klooster op een hoge rots, een soort kolom of zuil. In 1e instantie reden we er voorbij, maar je ziet hem al van ver. De orthodoxe monnik die hier is gaan wonen moet van eenzaamheid hebben gehouden. Je klimt ook niet zomaar even omhoog. Bezoekers doen nog niet eens een poging denk ik, tenminste als je een gezond verstand hebt. Het was al lastig om er met de motor te komen.....door de steile weg die (meer dan) hier en daar wat asfalt mist. Het laatste stukje van minimaal 25%. Boven moesten we even aan de hart bewaking en wat zuurstof.

In mijn vorige verhaal heb ik uitgelegd hoe ze hier in Georgië snelheid beperkende maatregelen nemen. Ik kan er nog een aan toevoegen. Geasfalteerde kuilen of gaten!! Soms lijken het met badkuip en. Als daar doorheen rijdt wordt je gelanceerd vanaf je motor.

Na het klooster zijn we via d-wegen. Hierdoor kwamen we wel meer door kleine dorpjes en zagen we voor een deel ook de privé omstandigheden. De dorpjes zijn echt armoedig. Het steaatgezicht is al niet zo bij zo bijzonder, maar wordt nog meer verpest door gasleidingen die op palen liggen. Deze leidingen rusten op palen en zijn op stukjes verhoogd als er een vrachtwagen door zou moeten.

Tiblisi is een er grote stad. Heeft ook veel toerisme. Ik ben maar eerder maar mijn kamer gegaan, nogal last van wegtrekkers

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Georgië, Zestap’oni

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

12 September 2018

Hardheim

11 September 2018

Ramsou

10 September 2018

Seelach

09 September 2018

Slatina

08 September 2018

Pozarevac
Tony

Op 18 aug 2018 beginnen we aan een motortocht naar Georgië en Armenië. In grote lijnen verloopt de route via de volgende steden; Praag, Boedapest, Timisoara, Boekarest, Istanboel, Samsun, Batoemi, Tbilisi, Jerevan, Batoemi, Ankara, Istanboel en daarna is e.e.a. nog te bepalen.

Actief sinds 31 Mei 2018
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 10900

Voorgaande reizen:

31 Mei 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

Landen bezocht: