Urgup - Reisverslag uit Urgub, Turkije van Tony Wijchen - WaarBenJij.nu Urgup - Reisverslag uit Urgub, Turkije van Tony Wijchen - WaarBenJij.nu

Urgup

Door: Tony

Blijf op de hoogte en volg Tony

04 September 2018 | Turkije, Urgub

Vandaag een korte rit naar Urgup.....met puntjes op de u . We gaan er een halve rustdag van maken.

Het vertrek was weer apart. Ze vroegen mij om een ...review... te schrijven over het hotel. Tijdens het pakken en wegrijden zouden we worden gefilmd. Review en filmpje zouden dan worden gebruikt voor reclame op hotel websites zoals Booking.com. De review heb ik inmiddels geschreven.

Afijn....onderweg was het weer zo prachtig. Glooiende landschappen met heuvels, en dat steeds tussen de 1200 en 1600m. Hier en daar weer van die gehuchten tegen de helling aangeplakt. Bedenk daarbij dat het eigen bouwsels zijn en nogal primitief. Elke 100km kom je hier dan een stad of middel groot dorp tegen. De route was weer fenomenaal mooi. De uitzichten zijn echt prachtig. De mensen zooooooo aardig en behulpzaam.

Na 150 kwamen we dan zo'n dorp tegen. Ergens was er ook een primitief centrum met oude mannetjes die thee zaten te drinken. Onze motoren recht ervoor geparkeerd en meteen was er een tafeltje met wat simpele krukjes....40cm hoog....tafeltje net iets hoger. De thee kwam en ja er was weer een Duits sprekende Turk die daar op vakantie was. Al snel werd er gelachen. Even later kwam er een Nederlands sprekende Turk bij. Er werden vragen gesteld over waarom we hier waren etc. Nog maar een theetje. We moesten ook weer een keer verder en we namen afscheid. Waarschijnlijk zijn we nu nog het gesprek van de dag.
(De Neder Turk had gebruik gemaakt van een WW regeling vanaf zijn 55e. Hij woonde in dat dorpje en ontving dus een uitkering. Hij had spijt dat hij gebruik had gemaakt van deze regeling. De omgeving is super mooi, masr verder is er niks te doen.

Uiteindelijk bereikte we dan Urgup met puntjes. In Urgup en in de omgeving vind je grotwoningen, wat dit dorpje bijzonder maakt en tevens een toeristisch dorpje. Op goed geluk had ik vooraf een hotel uitgekozen als eindpunt. Eenmaal daar, zag het er niet echt aanlokkelijk uit en het was aan een smal doodlopend straatje. Het weggetje er naar toe gaf de burger ook al niet veel moed.. Als we met gemak onze motoren hadden kunnen waren we zeker omgedraaid. Nu we er stonden konden we ook even binnenkijken. De hotelkamer was niet echt bijzonder, maar er waren ook grotwoningen aan een binnenplaatsen. Toen we dat zagen waren we meteen verkocht. Het is echt een mooie kamer, met een vrij luxe badkamer. Voor de deur een soort ruime zit in de vorm van een bed en dat in een soort nis, met uitzicht op de binnenplaats.

Het centrum is vlakbij en dat ziet er allemaal heel leuk en gezellig uit. Onze goud gele rakker hebben we al weggetikt;-). Nu even een siësta houden.

Nu ik dit lig te typen op het zitje, komt er een Turks gezin met de vrouw en dochters ingepakt. Ik lig hier in mijn blote bast. De vrouwen glimlachen tegen elkaar en kijken bewust naar de blauwe lucht bij de buren. Een rare gewaarwording. Volgens mij worden zij onze buren, dat wordt lachen als de boys terugkomen.