Pozarevac - Reisverslag uit Požarevac, Servië van Tony Wijchen - WaarBenJij.nu Pozarevac - Reisverslag uit Požarevac, Servië van Tony Wijchen - WaarBenJij.nu

Pozarevac

Door: Tony

Blijf op de hoogte en volg Tony

08 September 2018 | Servië, Požarevac

Gister was mijn internetbubbel ineens op en weg was mijn verhaal.

Nog even terug naar Sofia. Het was warm en het was echt een lange dag geweest. Ons hotel hadden we via internet zo gevonden. Een Spa hotel en we hadden een luxe appartement. Alleen om er te komen was echt een drama. Na wat pogingen kwamen we op de goede weg.....en dat was echt puur geluk. We sloegen rechtsaf om het maar te proberen. De afslag die we hadden willen hebben reden we voorbij. Feitelijk moesten we daardoor wat kilometers om rijden om op dezelfde plek terug te komen. Daarom maar wat geprobeetd en dat was toevallig goed. Maar goed het was gelukt.

De volgende ochtend richting Belgrado over D-wegen en dat zijn over het algemeen wegen die opgelapt zijn, soms lijken ze op aanbieden en daardoor ook nog hobbelig. Gaten in de weg is ook zoiets. Wellicht zijn die bedoeld a los snelheids beperking. Op een gegeven moment waren we uit de drukte en reden we door een heuvelachtig landschap. Het waren bochtige wegen met regelmatig haarspeld bochten die door de reparaties ook niet geschikt waren om door te rijden. Soms waren ze goed, maar overwegend een slecht wegdek. Wederom mooie uitzichten. Op een gegeven moment reden we denk ik door een natuurpark met roodachtige zandstenen rotsen die door het weer een grillige vorm hadden gekregen.
Onderweg gingen we ook ergens wat drinken. Daar bleek de eigenaar iemand te zijn die enkele jaren in Rotterdam had gewerkt en daardoor zijn etablissement had kunnen opstarten. De drankjes hoefde we niet te betalen.
Opeens stonden we voor de grens van Servië. Het was er niet druk en we passeerde vrij snel de grensposten. De wegen werden meteen beter. Het weer was inmiddels ook wat omgeslagen, maar de weergoden waren ons goed gezind en we mochten passeren met enkele spattertjes.
Uiteindelijk kwamen we aan in Pozarevac. Via internet had ik het hotel geboekt maar niet met de juiste datum. Er was een conferentie gaande en daarom was er ergens anders ook geen plek, aldus de hotel manager. Toevallig ging er iemand weg en kwam er een kamer vrij om 20:00 uur. Wij met de motoren terug naar het centrum voor wat drankjes en eten. Hartje centrum lukte ons dat. Heerlijk gezeten en daarna lekker douchen. Motoren konden in de garage. Eind goed al goed.

Verslag uit: Servië, Požarevac

Slatina

08 September 2018

Pozarevac
Tony

Op 18 aug 2018 beginnen we aan een motortocht naar Georgië en Armenië. In grote lijnen verloopt de route via de volgende steden; Praag, Boedapest, Timisoara, Boekarest, Istanboel, Samsun, Batoemi, Tbilisi, Jerevan, Batoemi, Ankara, Istanboel en daarna is e.e.a. nog te bepalen.

Actief sinds 31 Mei 2018