Slatina - Reisverslag uit Slatina, Kroatië van Tony Wijchen - WaarBenJij.nu Slatina - Reisverslag uit Slatina, Kroatië van Tony Wijchen - WaarBenJij.nu

Slatina

Door: Tony

Blijf op de hoogte en volg Tony

09 September 2018 | Kroatië, Slatina

Het was een klein stadje en daarom zaten we al snel in het buiten gebied. De richting was Zagreb in Kroatië. Op een gegeven moment kwamen we de Donau tegen en reden we er een stukje parallel aan. Dit was een mooi deel van onze route. Na ongeveer 70km reden we door Belgrado. Midden in het centrum zagen we iets leuks aan een pleintje en plantsoen. De motoren geparkeerd en we zaten heerlijk in de schaduw met onze cappuccino. Eenmaal buiten de stad werden de wegen rechter in een vlak landschap, met hoofdzakelijk landbouw.
Rond de middag zaten we in een dorpje voor de lunch. De lieftallige serveerster liet ons even in de waan dat we ook wat konden eten, maar dat was dus niet zo. Aan de overkant van de straat was een soort snackbar. Ik daar naar toe en daar scoorde ik 3x giga hamburgers voor E5,-. We konden ze niet op.
Plots was daar de grens van Kroatië. Toevallig is de Donau daar de grens
De grens controle was heel snel geregeld en ging dus vlotjes. De wegen en omgeving zagen er weer een stukje verzorgde uit. Langzaam komen we dichter bij huis.
Zagreb was te ver en zo kwam en we in het stadje Slatina terecht. Wederom via internet geboekt met weer een foute datum. Het is het enige hotel hier. Gelukkig waren er nog 3x enkel slaapkamers beschikbaar. Dat is ook wel eens fijn.
In het centrum was het goed toeven op een terras. In het enige restaurant hier was het eten ook uit de kunst. Meer de gerechten die ons weer bekend voorkomen....dus vertrouwder.

Morgen naar Ljubljana in Slovenië

Slatina

08 September 2018

Pozarevac
Tony

Op 18 aug 2018 beginnen we aan een motortocht naar Georgië en Armenië. In grote lijnen verloopt de route via de volgende steden; Praag, Boedapest, Timisoara, Boekarest, Istanboel, Samsun, Batoemi, Tbilisi, Jerevan, Batoemi, Ankara, Istanboel en daarna is e.e.a. nog te bepalen.

Actief sinds 31 Mei 2018