Hardheim - Reisverslag uit Hardheim, Duitsland van Tony Wijchen - WaarBenJij.nu Hardheim - Reisverslag uit Hardheim, Duitsland van Tony Wijchen - WaarBenJij.nu

Hardheim

Door: Tony

Blijf op de hoogte en volg Tony

12 September 2018 | Duitsland, Hardheim

Gister avond zaten we in een vrij goedkoop hotelletje in het Zillertal/Oostenrijk....E20pp met ontbijt. De kamers simpel, bed uitstekend, douche en toilet op de gang. Grote zaal beneden met een tiroler band. Maar goed....onderaan de streep een dikke plus.

Na een uitstekend ontbijt vertrokken. Het was fris. We reden in de schaduw van de bergen aan de rechterkant. De bergen aan de linkerkant stonden volop in de zon. Het stuk Oosterijk uit en Duitsland in was echt prachtig. Er zat ook een stukje van een pas bij. Langzaam veranderde het landschap van bergachtig naar heuvelachtig. In zuid Duitsland lijkt het nog een beetje op Oosterijk.
In Duitsland ging het weer verder over 'Landstraße'. Het zijn wegen die door het heuvelachtige landschap slingeren. Voor een motorrijder een genoegen om er op te rijden vanwege de bochten maar ook vanwege het uitzicht.
Uiteindelijk kwamen we dan in Hardheim. We zochten onderdak. Meestal gaat zoiets snel, maar soms wil het maar niet lukken. Vandaag was het zo'n dag. De communicatie viel uit.....batterij leeg. Het was .....ahum.... voor de verandering weer eens 30 plus graden.....dus met het nodige water op de rug.....we waren ook al te lang bezig en dus moe. Toch bleven we wonderbaarlijk aardig tegen elkaar. Afijn.....Na wat navragen en internet vonden we een hotel in de buurt van het dorpje Hardheim. Het is lux en met een dito prijs. ...maar geen dut om nog weer verder te gaan.

Nog even wat over het weer. We hebben op de vertrekdag regen gehad. Daarna nog ergens in Roemenië toen we op slechte bergwegen reden waarvan het asfalt was verdwenen en er slootjes water ontstonden. Daarna nog een keer op de terugweg naar Istanbul. Dat was het dan ongeveer. De rest van de vakantie tijd was het steeds boven de 30 graden tot zelfs 42 graden. Vandaag nog werd het 32 graden. Buiten de regen momenten.....altijd.....strak blauwe luchten met soms witte toetjes. Dus samenvattend.....kastelen weer.

Morgen gaan we via de autobaan naar huis. Het zit er dus bijna op. Als we vlakbij thuis zijn duiken we een friettent in en bestellen we een vette super frikandel speciaal. Dat hebben al even geleden afgesproken. Daarna gaan we echt naar huis. Laten we hopen dat het morgen ook weer veilig gaat en dat ook het laatste stukje probleemloos verloopt. Als er geen bijzonderheden komen dan zij dit de laatste letters van mijn vakantie dagboekje.

Weltrusten.