Yeniciftlik/Marmaraereglisi - Reisverslag uit Marmaraereğlisi, Turkije van Tony Wijchen - WaarBenJij.nu Yeniciftlik/Marmaraereglisi - Reisverslag uit Marmaraereğlisi, Turkije van Tony Wijchen - WaarBenJij.nu

Yeniciftlik/Marmaraereglisi

Door: Tony

Blijf op de hoogte en volg Tony

06 September 2018 | Turkije, Marmaraereğlisi

Nog even over gisteravond. Nadat we hadden gegeten gingen we richting hotel. Eenmaal onderweg begonnen er zeker 6 Imams in hun microfoon te zingen....of zoiets. Dit geluid kwam van alle kanten terwijl over een slecht verlichtte straat liepen. Het leek wel een scène uit een griezelfilm, alleen wij kregen er de slappe lach van. Een van ons vertelde dat hij een dag eerder door een dorpje reed en er hetzelfde gebeurde, alleen dan op de dag. In eerste instantie dacht hij dat er een stevig motorprobleem was;-))))))

Maar goed. Opweg naar een bestemming ergens aan de kust van de Middellandse Zee, voorbij Istanboel. Het begon vrij snel met stevige regen en hagel. We reden trouwens op autobanden.
Het verkeer is hier een beetje chaotisch. Je moet zo opletten. Vrachtwagens en bussen die 120km/U rijden. Auto's die je rechts inhalen op de vluchtstrook met 180km/U. En soms maken ze van die onverwachte bewegingen. Uiteindelijk doemde Istanboel op. Wat een enorme stad is dat toch. 15milj inwoners. Het duurt echt lang voordat je deze stad weer achter je hebt. Autobaan met soms wel 4 balans wegen. Bij invoegpunten vertragingen. Op de heenweg hebben we ons keurig gedragen, maar iedereen reed ons links en rechts voorbij of sneed ons van de weg. Inmiddels door de verkeerswol geverfd, deden we het dit keer anders. Wij joegen ook met gepaste snelheid over de vluchtstrook en frommelde ons overal brutaal tussendoor. Zoiets vergt echt enige inspanning en je krijgt het er warm van. Toch waren we 1,5 uur bezig om door Istanboel te komen.
Nu zitten we dan in een plaatsje aan de kust. Het is echt een leuk dorpje met nauwelijks toerisme. We hebben heerlijk gegeten en gewandeld over de boulevard.
Morgen richting Sofia in Bulgarije.

8h

• 08 September 2018 - 07:10

Steffen:

Het verkeer is idd een beetje lastig lijkt mij.
    Maar toch is het goed gekomen. En dat eten is ook erg goedkoop. Mooi om de reis zo mee te maken.
    Hopelijk zijn jullie zo weer terug en gezond!
    Op naar de volgende spannende avonturen...
    Blijft gezond.

Slatina

08 September 2018

Pozarevac
Tony

Op 18 aug 2018 beginnen we aan een motortocht naar Georgië en Armenië. In grote lijnen verloopt de route via de volgende steden; Praag, Boedapest, Timisoara, Boekarest, Istanboel, Samsun, Batoemi, Tbilisi, Jerevan, Batoemi, Ankara, Istanboel en daarna is e.e.a. nog te bepalen.

Actief sinds 31 Mei 2018